Tuesday, September 18, 2018

1809183. Aku akan mengikut Engkau, Tuhan.

PD. MBP  (Maria Bunda Pemersatu). 

Selasa, 18 September 2018 



Ketika Yesus dan murid-muridNya melanjutkan perjalanan mereka, berkatalah seorang di tengah jalan kepada Yesus: "Aku akan mengikut Engkau, ke mana saja Engkau pergi."

Yesus berkata kepadanya: "Serigala mempunyai liang dan burung mempunyai sarang, tetapi Anak Manusia tidak mempunyai tempat untuk meletakkan kepalaNya." Lalu Ia berkata kepada seorang lain: "Ikutlah Aku!" Tetapi orang itu berkata: "Izinkanlah aku pergi dahulu menguburkan bapaku." Tetapi Yesus berkata kepadanya: "Biarlah orang mati menguburkan orang mati; tetapi engkau, pergilah dan beritakanlah Kerajaan Allah di mana-mana." Dan seorang lain lagi berkata: "Aku akan mengikut Engkau, Tuhan, tetapi izinkanlah aku pamitan dahulu dengan keluargaku." Tetapi Yesus berkata: "Setiap orang yang siap untuk membajak tetapi menoleh ke belakang, tidak layak untuk Kerajaan Allah." (Luk 9:57-62)



Mau maju, majulah ke depan

Batasilah menengok ke belakang

Mengenang kejayaan masa lalumu

Atau terikat kenangan nostalgia.



Tuhan mau kita maju

PesanNya jangan menengok kebelakang

Ingatlah kisah istri Lot

Dia menjadi Tiang garam



Berkat Tuhan di masa lalu

Kenangan yang menguatkan langkahmu

Meniti menjalani masa kini 

Dan menata masa depan




No comments:

Post a Comment

Do U have another idea ?


LET'S SHARE 2 US.