Thursday, April 2, 2015

Kamis Putih.

JELANG KAMIS PUTIH

Kau cari murid dari orang kecil
Mimpiku selalu jadi orang besar
Kau gembalakanku dari belakang
Aku rebutan tempat paling depan

Kau rendahkan diri jadi pelayan
Aku tinggikan diri jadi pemimpin
Kau lepaskan nyawa untuk hidup
Kulepas hidup demi untuk nyawa

Kau sapa manusia dengan hormat
Kucari hormat tanpa sudi menyapa
Kau hidupkan hukum dengan kasih
Kubuang kasih tuk junjung hukum

Kau mengalah untuk menang
Kucari menang tanpa mengalah
Kau lakukan apa yang Kau warta
Kuwartakan yang tak kulakukan

Kau bimbing murid dan Kau latih
Muridku harus berlatih tanpa kubimbing
Kau Guru yang mengajar dan jadi teladan
Aku hebat mengajar tanpa jadi teladan

Kau basuh kaki dan beri makan para murid
Kumakan para murid dan kuinjak kaki mereka
Kau korbankan diri walau tak bersalah
Kubenarkan diri dan korbankan orang tak bersalah

Kau layani murid yang Kau cinta
Kucinta diri dalam pelayanan murid
Kau layani si miskin tuk jadi kaya
Kupakai si miskin tuk perkaya diri

Ajari aku belajar mencinta
Ajari aku mencintai belajar
Ajari aku belajar untuk jujur
Ajari aku jujur dalam belajar.

No comments:

Post a Comment

Do U have another idea ?


LET'S SHARE 2 US.